Creștere netă de 3% a cifrei de afaceri pentru Fabryo Corporation pe primele șase luni

Bucureşti, 14 iulie 2009 – Producătorul de vopsele Fabryo Corporation a încheiat primele şase luni ale anului cu o creştere de 3% a cifrei de afaceri în RON, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, în contextul unei scăderi generale a pieţei cu 15-20% şi în condiţiile raţionalizării portofoliului care a implicat delistarea a peste 400 de produse.

Cu o strategie susţinută de lansări de produse, cu ambalaje noi şi campanii de publicitate pentru principala marcă Savana, Fabryo Corporation a reuşit să obţină un rezultat pozitiv, crescând de asemenea productivitatea cu 15% şi menţinând profitabilitatea companiei.

„Suntem confortabili cu decizia noastră de a nu ne opri,” spune Aliz Kosza Director General Executiv Fabryo. “Continuitatea proiectelor într-un context de piaţă defavorabil s-a materializat în realizarea obiectivelor pe care ni le-am asumat pentru primul semestru. Aceste rezultate au în spate resurse financiare importante, o strategie bine conturată şi o mobilizare fără precedent a organizaţiei şi a partenerilor noştri. Performanţele permit continuarea investiţiilor şi în proiectele stabilite pentru a doua jumătate de an.”

Din total cifră de afaceri, ponderea produselor decorative s-a menţinut la 94%
şi pe primele şase luni ale anului, ceea ce confirmă pozitia de lider a Fabryo ca producător în segmentul de lacuri şi vopsele decorative. Raţionalizarea portofoliului, un proces pe care compania l-a derulat în 2008, a continuat să ducă la descreşteri controlate pe categoriile non-core.

Cea mai mare contribuţie la rezultatele obţinute le-au avut categoriile sub marca umbrela Savana, înregistrând o creştere valorică de 13% comparativ cu 2008 si Savana cu Teflon, gama super premium, cu o creştere medie de 25% faţă de anul trecut.

În prima jumătate a anului, Fabryo a avut trei lansări de noi produse – tencuiala decorativă structurată Savana cu efect Acvastop, un produs dezvoltat integral în laboratoarele companiei; produsul specializat Savana cu Teflon Baie şi Bucătărie şi amorsa Savana cu efect antimucegai.

Toate produsele Savana s-au relansat în ambalaje noi la începutul sezonului 2009. Noile ambalaje Savana au fost prezentate în primăvară printr-o campanie TV dedicată, care promova Savana cu Teflon Baie si Bucătărie. Un produs specializat, de nişă, Savana cu Teflon Baie şi Bucătărie a ajuns la ponderea vizată de companie, de 10% din total vânzări Savana cu Teflon, în numai trei luni de la lansare. În campania TV s-au investit peste 500.000 euro.

Redesenarea ambalajelor a vizat, ulterior, şi marca Innenweiss care, la 10 ani de la lansarea pe piaţă, are în continuare vânzări extrem de puternice pe segmentul mediu. Innenwiess s-a menţinut la nivelul anului 2008 şi este marca pe care compania mizează în semestrul doi, prin promoţia naţională din lunile iulie-august, sustinută cu o campanie TV şi cu materiale la punctele de vânzare.

„A fost o jumătate de an foarte intensă, cu incertitudini, dificultăţi şi blocaje financiare în piaţă,” a explicat Aliz Kosza. „Am crezut de la bun început, că într-un asemenea an nu poţi sta cu braţele încrucişate, nu ai voie să te opreşti, chiar dacă asta a presupus şi un risc asumat de către management şi acţionariat.”