Fabryo a continuat sa investeasca in promovare, desi consumul de lacuri si vopsele scade cu 20%.
Producatorul de lacuri si vopsele Fabryo Corporation, detinut de fondul de investitii suedez Oresa Ventures, estimeaza ca va realiza o cifra de afaceri cel putin la nivelul anului 2008, 163 mil. lei (44,3 mil. euro) dupa ce in primele sase luni vanzarile au inregistrat o crestere usoara de 3%, in moneda nationala, chiar daca piata a scazut cu circa 15-20%.
Factorii care au condus la majorarea vanzarilor au fost renuntarea la peste 400 de produse adiacente sau neprofitabile si investitiile de aproape un milion de euro in promovare, dintre care 500.000 de euro in campanii TV.
„In a doua jumatate a anului ne asteptam sa mentinem acelasi ritm si sa inchidem anul cel putin la nivelul anului 2008, ceea ce ar insemna pentru Fabryo o crestere semnificativa a cotei de piata, data fiind scaderea de consum”, a declarat Aliz Kosza, CEO al Fabryo.
Compania nu a comunicat nivelul afacerilor consemnat in primele sase luni.
Spre comparatie, Fabryo a raportat in primele sase luni din 2008 o crestere de 20-21% a afacerilor fata de primul semestru din 2007, cand intreaga piata a constructiilor inregistra un boom de crestere.
„In 2009 a fost o jumatate de an foarte intensa, cu incertitudini, dificultati si blocaje financiare in piata”, afirma Kosza.
Investitii de 600.000 de euro in promovare
Avand in vedere rezultatele din primul semestru, compania va investi inca 600.000 de euro pana la sfarsitul anului intr-o campanie de promovare a brandului Innenweiss, in deschiderea de show-room-uri si alte promotii, dupa ce in primul semestru a investit 500.000 de euro intr-o campanie TV pentru brandul Savana cu Teflon pentru baie si bucatarie.
„Savana cu Teflon Baie si Bucatarie a ajuns la ponderea vizata de companie, de 10% din total vanzari Savana cu Teflon, in numai trei luni de la lansare”, explica Kosza.
Pe langa acest produs, Fabryo a mai lansat in prima parte a anuluui si tencuiala decorativa structurata Savana cu efect Acvastop si amorsa Savana cu efect antimucegai.
Din totalul cifrei de afaceri consemnata in intervalul ianuarie-iunie 2009, ponderea produselor decorative s-a mentinut la 94%, iar rationalizarea portofoliului, un proces pe care compania l-a derulat in 2008, a continuat sa duca la descresteri controlate pe categoriile secundare.
In primul semestru, cea mai mare crestere a fost inregistrata de produsele Savana, care au crescut cu 13% fata de aceeasi perioada a anului precedent, din care Savana cu Teflon a inregistrat un avans mediu de 25% fata de anul trecut.
Vanzarile Fabryo sunt realizate in proportie de aproximativ 69% prin distributie indirecta (din care 55% catre magazinele de retail si 14% catre firme de constructii), distributia directa ocupa 26%, iar canalul B2B, exclusiv Bucuresti, genereaza 5%.
Fabryo a finalizat in urma cu doi ani o investitie de circa 15 milioane de euro intr-o unitate de productie in localitatea Popesti-Leordeni, care a afectat profitul net al companiei incepand cu 2007, cand s-a redus la jumatate fata de 2006.
In schimb, profitul operational a fost in crestere, potrivit reprezetantilor companiei.
Fabryo Corporation are circa 410 angajati, dintre care circa 40-80 sunt preluati prin leasing de personal in perioadele de varf.
Principalii competitori ai companiei pe piata de lacuri si vopsele sunt Köber Piatra-Neamt, Policolor Bucuresti, düfa Deutek, Atlas Corporation sau Daw Benta din Targu-Mures.
Piata de lacuri si vopsele va scadea anul acesta cu circa 20%, pana la 170-180 mil. euro, odata cu scaderea puterii de cumparare si cu reducerea investitiilor imobiliare.