Referinte IBM – implementare Cognos la Fabryo Corporation 2009

Reducerea stocurilor şi creşterea satisfacţiei clienţilor Fabryo

Compania a fost fondată în 1994 şi şi-a început activitatea cu consumabile auto. A fost o adevărată poveste de succes. Dacă la început activitatea se desfăşura într-o curticică, unde proprietarul însuşi crea reţete şi producea bunuri finite, pe care le vindea apoi clienţilor, în prezent, Fabryo este lider pe piaţa românească în segmentul în care îşi desfăşoară activitatea şi face parte dintr-o companie internaţională de investiţii.

Odată cu creşterea rapidă a companiei, a crescut semnificativ şi nevoia de informaţii. Dacă la început, era simplu pentru manager să gestioneze activitatea unui număr mic de angajaţi, clienţi şi furnizori, acum, când numărul acestora a ajuns la câteva sute, acest lucru nu mai este posibil.

În plus, pe măsură ce afacerea devenea din ce în ce mai complexă, creştea şi nevoia companiei de a putea realiza rapoarte consistente şi simplu de folosit.

Pentru a face faţă acestor probleme, Fabryo a decis să implementeze un sistem ERP global care să eficientizeze şi să standardizeze procesele, care să reprezinte o bază solidă pentru un sistem integrat de gestiune a informaţiilor.

După finalizarea implementării, care s-a dovedit a fi un proces complex şi laborios, managementul a fost mulţumit de rezultatele obţinute.

Ulterior, au apărut noi provocări, tipice unei companii în creştere, precum:

  • Schimbarea statutului, din cel de vânzător în cel de cumpărător
  • Reducerea generală a lichidităţilor de pe piaţă
  • Noile segmente de business de tip B2B (vopsele şi sisteme de nuanţare pentru construcţia de case) sau noile produse cu durată de viaţă limitată au crescut nevoia livrării la momentul potrivit.

Era nevoie de o soluţie care să răspundă acestor cerinţe. Compania avea nevoie de un instrument care să garanteze că produsele finite vor fi disponibile pe piaţă foarte repede. În plus, se dorea reducerea produselor standard pe stoc, precum şi a investiţiei financiare în stocuri.

Fabryo a încercat să răspundă acestor cerinţe folosind sistemul lor ERP. Dar, curând, managementul a realizat că facilităţile de raportare erau limitate şi că nu puteau suporta nevoile crescânde ale companiei. Era momentul ca Fabryo să decidă instalarea unui sistem pentru analiza aproape în timp real a datelor de business pentru a putea continua creşterea procentului de piaţă deţinut şi a satisfacţiei clienţilor.

A fost creat o echipă de proiect interdepartamentală din care făceau parte cei mai importanţi utilizatori ai sistemului, care a identificat cerinţele principale ale companiei: reducerea stocurilor, o gestionare mai bună a acestora, precum şi creşterea satisfacţiei clienţilor.

Strategia urmată

Soluţia IBM Cognos se bazează pe un data warehouse dedicat şi acţionează în prezent ca un centru de informare pentru Fabryo.

Comparativ cu situaţia existentă înaintea implementării soluţiei, au fost depăşite un număr mare de provocări:

  • Volumul de date a fost redus cu 70%
  • Cerinţele complexe din partea utilizatorilor au fost rezolvate prin soluţii personalizate, în funcţie de necesităţi
  • Informaţiile nestandardizate şi neparametrizate au fost înlocuite printr-o viziune unitară şi clară
  • Accesul selectiv al utilizatorilor a fost soluţionat prin crearea unei matrice de acces
  • Problema informaţiilor care proveneau din două baze de date diferite ce trebuiau centralizate în aceleaşi rapoarte a fost soluţionată prin realizarea de rapoarte unificate şi standardizate per modul

Prin implementarea soluţiei IBM Cognos au fost obţinute atât beneficii calitative cât şi cantitative.

Beneficii calitative

  • Îmbunătăţirea comunicării cu clienţii şi creşterea satisfacţiei acestora în
  • privinţa serviciilor oferite de Fabryo
  • Comunicarea clară ş interconectarea eficientă dintre departamente
  • Previzionarea mai bună a oportunităţilor şi a problemelor ce pot apărea
  • Decizii mai rapide şi mai eficiente
  • Planificare îmbunătăţită

Beneficii cantitative

  • Reducerea timpului de raportare a activităţilor lunare de la 7-8 zile, la 2-3 zile
  • Onorarea comenzilor de la clienţi în proporţie de 98%
  • Reducerea stocurilor cu 10 %
  • Reducerea timpului de livrare cu 30%
  • Creşterea acurateţei planificării cu 7%

Fără software-ul IBM Cognos toate acestea ar fi fost posibile, dar ar fi necesitat 3-4 oameni care să lucreze câte o săptămână pentru fiecare proiect. Folosind IBM Cognos, Fabryo poate obţine toate aceste beneficii zilinic, folosind date reale, accesibile oricui şi oriunde. Aceasta face diferenţa dintre a lua decizii bune şi doar a lua decizii.

IBM Business Analytics, decizii mai rapide şi mai inteligente

 

Peste 1000 de instituţii de servicii financiare din întreaga lume, printre care şapte din primele 10 companii de asigurări din SUA, folosesc IBM Business Intelligence şi Performance Management pentru a construi o platformă pentru creşterea pieţei şi eficientizarea activităţii.

Soluţiile IBM Business Analytics oferă planificarea întreprinderii, consolidare şi software BI de vârf, suport şi servicii care ajută companiile să-şi planifice, înţeleagă şi gestioneze rezultatele financiare şi operaţionale. Soluţiile IBM Business Analytics cuprind laolaltă tehnologie, aplicaţii analitice, cele mai bune practici şi o reţea vastă de parteneri care le oferă clienţilor o soluţie deschisă, adaptabilă şi completă.

Software-ul IBM Business Analytics furnizează informaţii complete, consistente şi sigure pe care cei care iau decizii se pot baza pentru a-şi îmbunătăţi performanţele afacerii.

Un portofoliu complet de business intelligence, analize avansate, rezultate financiare şi management al strategiei şi aplicaţii analitice vă oferă informaţii clare, actuale, în cel mai scurt timp, permiţându-vă să cunoaşteţi rezultatele actuale ale organizaţiei şi să le prognozaţi pe cele viitoare.

Software-ul IBM Business Analytics include software Cognos – care oferă facilităţi de raportare, planificare, BI şi gestiunea rezultatelor, SPSS – care furnizează analize predictive pentru anticiparea potenţialului viitor sau pentru problemele şi acţiunile curente, soluţii IBM ILOG Optimization and Analytical Decision Support – care realizează analize prescriptive, care ajută companiile din orice domeniu să stabilească modul în care să-şi folosească optim resursele limitate, precum şi soluţii Business Analytics specifice diferitelor industrii, care ajută companiile să-şi îmbunătăţească competitivitatea în domeniul lor.

IBM Cognos 8 Business Intelligence oferă gama completă de facilităţi BI: raportare, analiză, realizarea de tablouri de bord (dash board) şi scorecard într-o arhitectură unică, orientată către servicii (SOA). Crearea, partajarea şi utilizarea rapoartelor ce folosesc date din toate sursele din întreprindere contribuie la luarea celor mai bune decizii.