Orkla Foods Romania asteaptă rezultate foarte bune in 2006

Dupa ce, cu un an in urma, Orkla Foods Romania a achizitionat fabrica de pate Ardealul, compania a reusit in primul trimestru 2006 sa obtina certificatul IFS (International Food Standard) pentru aceasta fabrica, o realizare ce face ca Ardealul sa fie pregatit pentru piata de dupa aderare.

In acest moment, Ardealul este prima fabrica de pate din Romania care detine un astfel de certificat.

„A fost un trimestru de succes in ce priveste atat vanzarile, cat si proiectele strategice pe 2006”, a declarat Aliz Kosza, directorul general executiv al companiei. „Schimbarile si deciziile strategice din ultimii 2 ani incep sa dea roade”, a mai spus aceasta, citata de ziarul financiar electronic www.SMARTfinancial.ro .

Tot in primul trimestru, la platforma de la Covasna Orkla a demarat un proiect de investitii Sapard in valoare de 1.5 milioane euro, iar in luna ianuarie a implementat si sistemul SCALA. Pe de alta parte, in acest trimestru, Consiliul Concurentei a autorizat extinderea companiei prin achizitionarea Royal Brinkers. In acest context, trimestrul doi pune OFR fata in fata cu o provocare deloc neglijabila: preluarea si planul de integrare Royal Brinkers.

OFR implementeaza un nou model de business, adaptat la contextul actual al pietei. El este sustinut si de cateva mari proiecte de comunicare. Primul priveste Wiesana Junior si se desfasoara in parteneriat cu Ministerul Educatiei si Cercetarii in ideea de a dezvolta creativitatea copiilor din gradinite. Al doilea se numeste „Arata-le iubirea ta” si sustine publicitar produsul Wiesana. In paralel se desfasoara campania de imagine Tomi.

„Efortul de comunicare OFR si noul model de afaceri au dus la rezultate spectaculoase. Astfel, valoare totala a vanzarilor a sporit cu 33%, cea mai mare contributie la totalul cresterii datorandu-se noii afaceri Ardealul”, spun reprezentantii companiei.

Vazute pe categorii, vanzarile din portofoliul ORF au crescut astfel: margarina retail 15% (sustinuta de promotia de Pasti pentru Fruhstuck si de promotia Wiesana), ketchup 16% (cu sprijinul campaniei de imagine Tomi), gemurile 34% (prin lansarea dulceturilor la sfarsitul anului 2005), sosurile 58%, in timp ce la categoria mustar, marca LaMinut a obtinut cea mai mare crestere.