Orkla Foods a cumpărat producătorul pateului Ardealul

Orkla Foods Romania, filiala a gigantului norvegian cu afaceri de 4 miliarde de euro, a achizitionat pachetul de actiuni al producatorului pateului Ardealul, Prod. Ardealul Covasna., locul doi din piata pateurilor si a conservelor din carne.

„Aceasta achizitie este in concordanta cu strategia pe termen lung de extindere a companiei noastre in regiune”, a spune Knut Johannessen, director executiv Orkla Foods International.

„Ardealul este o afacere de succes intr-un sector interesant pentru Orkla”, a declarat Aliz Kosza, director general executiv Orkla Foods Romania.

Prod.Ardealul a fost dezvoltata de doi oameni de afaceri autohtoni, Ovidiu Costea si Staicu Ionel, si a incheiat anul trecut cu venituri de 10 milioane de euro. Compania are 200 de angajati.

Oficialii Orkla au refuzat sa ofere detalii privind valoarea tranzactiei. Surse din piata carnii sustin ca tranzactia s-a ridicat intre 5-6 milioane de euro.

Orkla Foods Romania a demarat negocierile privind preluarea companiei Prod. Ardealul la sfarsitul verii trecute, la vremea respectiva oficialii celor doua companii sustinand ca nu discuta pe marginea unei potentiale tranzactii.

Orkla Foods Romania a intrat spre sfarsitul anului trecut pe piata pateurilor, insa produce pe liniile unui mic producator.

Compania Prod.Ardealul a intrat pe piata in urma cu 11 ani. „Noi am construit afacerea practic de la zero si suntem mandri de ea si de oamenii sai”, spune Ovidiu Costea, unul dintre cei doi asociati. „Orkla va adauga valoare companiei Ardealul, dezvoltand atat compania, cat si marca”, spune si Staicu Olteanu.

Orkla Foods va pastra si dupa aceasta tranzactie personalul inclusiv echipa de management.

Orkla Foods Romania se afla intr-o continua expansiune, atat pe piata romaneasca, cat si pe cea est-europeana si a statelor baltice, unde a achizitionat numeroase branduri locale si capacitati de productie.

Compania a preluat acum doi ani divizia de margarina, ketchup si maioneza din cadrul Topway Craiova, iar la mijlocul anului trecut a achizitionat liniile de procesare a fructelor si legumelor ale unei firme din Targoviste.

Marcile Orkla Romania includ Tomi – ketchup, Wiesana, Fruhstuck, La Minut – margarina, Bunatati de la Bunica – maioneza, sos de rosii, sosuri si Snek-up – snacks.

Orkla Foods Romania a avut in 2003 o cifra de afaceri de aproximativ 18 milioane de dolari (18 milioane de euro), in crestere cu 22% fata de 2002.

Piata pateurilor si a conservelor din carne are o valoare anuala de 40 de milioane de euro, fiind dominata de Scandia Sibiu, urmata de Ardealul, Antrefrig Bucuresti, Mandy Foods si cehii de la Hame care au urcat pe locul patru anul trecut dupa ce au achizitionat pachetul de 60% al unui alt producator de pateuri: Romconserv Caracal