Anul trecut, după predarea mandatului de director, foarte multă lume m-a descurajat să nu mă arunc în educarea și “mentorarea” antreprenorilor, argumentând din experiențe personale cum că: “antreprenorii români se pricep la toate / nu acceptă sfaturi / sunt retincenți să investească în lucruri care nu sunt palpabile / le-au încercat deja pe toate etc”…
Așa este, profilul îmi era familiar din experiențele anterioare, prin achiziții și fuziuni, ulterior integrarea unor companii locale.
Mulți au fost surprinși că nu doresc să mai fiu CEO, sau CEO pe viață… Unii chiar mi-au spus frontal cum de renunț la statutul de CEO, la faima, la statutul social aferent unei asemenea poziții…
NU, nu a fost ușor… au fost prieteni și foști colaboratori care mi-au fost aproape, alții mi-au întors spatele pentru că nu mai eram o sursă de bani prin deciziile pe care puteam să le iau legat de anumite proiecte… Stilul acela:”să ne dăm bine pe lângă CEO…”
Mi-am propus să mă ocup numai de strategie, implicit de mentorat, în mod special de business-uri locale.
Au fost mulți sceptici și atunci când am lansat Conferințele Sufletul în business… Eu am mers înainte…
Bilanțul primului an de antreprenoriat:
– 8 evenimente proprii;
– 4 în calitate de speaker;
– sunt planificate încă 5 evenimente până la sfârșitul acestui an…
PROIECTE:
- 4 proiecte de strategie (1 rebranding / 2 proiecte de strategie de brand și portofolii / transformare organizațională);
- 2 proiecte de mentorat one to one;
- 1 proiect mentorat în grup (manageri dintr-o companie multinațională) și 1 mentorat pentru un grup de 4 studenți.
Săptămâna viitoare începem și atelierele de mentorat în grup (strategie,punctual pe probleme reale din viata companiilor participante)
Am cutreierat țara: am fost la Constanța, la Brașov și în zona Clujului. Din octombrie mă mut la Cluj… Așa se face mentorat adevărat: în interiorul companiilor, interacționând cu acționarii și cu oamenii din companie, înțelegând specificul business-urilor, procesele din interior, cauzele și efectele, potențialul…
Latura cea mai frumoasă, dincolo de componenta de suflet și implicit declanșarea transformărilor de orice fel – este învățarea continuă: la cele 6 industrii diferite am mai adăugat 3 domenii noi de activitate, dovadă că principiile de business sunt aceleași, indiferent de industrie.
Este minunat să vezi, să simți cum după o rezistență puternică la început de colaborare, oamenii și lucrurile din jurul tău se transformă, că există de la un punct încolo PROGRES, că eforturile tale de a explica iar și iar aceleași lucruri nu sunt în zadar și că până la urmă argumentele și logica își fac loc în business și că niște oameni minunați se deschid să facă salturi uriașe spre înțelegerea mai aprofundată a propriei afaceri pe care au construit-o cu atâta pasiune.
Am planuri și pentru 2014, mi-am facut deja strategia…ESENȚA acestor planuri este să fac cât mai mult bine în continuare, să ajut cât mai mulți antreprenori români să progreseze ca să fie mai vizibili, mai profitabili și să construiască pe soluții de business sustenabile pe termen lung